Урок літературного читання |
![]() |
![]() |
![]() |
П'ятниця, 20 грудня 2013, 08:33 |
800x600 Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Обычная таблица";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}
Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь і навичок.
Тема уроку: Вивчення оповідання М.Коцюбинського «Маленький грішник».
Мета уроку: Ознайомити учнів з оповіданням М.Коцюбинського «Маленький грішник», розвиток навичок свідомого читання тексту, виробляти навички виразного читання.
Виховне значення уроку: формування в учнів самостійності, організованості, дисциплінованості, відповідальності за свої вчинки, виховувати слухняність, чесність.
Корекційно-розвиваюче завдання уроку: навчити аналізувати поведінку героїв оповідання, робити висновки з прочитаного.
Обладнання уроку: 1. Портрет М.Коцюбинського; 2. Твори письменника для дітей: «Харитя», «Ялинка», «Маленький грішник»; 3. Ілюстрації до оповідання «Маленький грішник».
План уроку І. Нервово-психологічна підготовка: (5 хв.) 1. Самостійне повторення учнями біографії М.Коцюбинського та його творчості для дітей. ІІ. Перевірка домашнього завдання:
· Що ви дізналися про М.Коцюбинського? · Як він розумів поняття «щаслива людина» ? (слова М.Коцюбинського: «Хто щасливий? Той, хто дає багато, а бере найменш»…) ІІІ. Вивчення нового матеріалу: 1. Вступна бесіда: · Які твори М.Коцюбинського ви читали раніше? («Харитя», «Ялинка»); · Про що розповідається у творі «Харитя» ?; · Яке горе спіткало Харитю? Чи подобається вона вам? Чому? · Чому оповідання називається «Ялинка» ? · Що примусило батька зрубати ялинку? Доповнюючи та узагальнюючи відповіді школярів, підкреслюю, що Коцюбинський – щирий друг робітників і селян – багато оповідань написав про важке життя трудящих в місті і в селі за царської влади. Сьогодні почнемо вивчати оповідання М.Коцюбинського «Маленький грішник», в якому розповідається про злиденне, голодне і безрадісне життя бідного міського хлопчика Дмитрика. Якщо будете уважні, довідаєтеся (і скажете мені про це), як і чому хлопчик став маленьким грішником. (Пояснюємо слово гріх, грішник); 2. Словникова робота: на дошці записані слова: Никати – ходити, вештатись Кам’яниці – кам’яні будинки Торговиця – місце на базарній площі, де продають худобу Днина – день Материна юпка – верхній одяг Шати – багатий одяг Шостак – дрібна монета 3. Читання І частини оповідання вчителем. Фізкультхвилинка. 4. Робота над текстом (осмислення прочитаного) Бесіда за прочитаним: · Чому оповідання називається «Маленький грішник» ?; · З ким знайомить нас письменник на початку оповідання? (Ми познайомилися з восьмилітнім хлопчиком Дмитриком); · Чому хлопчик був сумний? (надворі було дуже гарно, а мама, виходячи на роботу, звеліла йому сидіти дома. Крім того, Дмитрикові було шкода неньку, що – слаба, не слаба, - мусить носити воду, заробляти на хліб); · Які почуття перемагають у Дмитрика? (Перемагає бажання бути надворі і він, забувши про наказ матері, кидається на вулицю); · Прочитайте відповідний уривок, простежте, як у Дмитрика міняється настрій. Читає перший учень, інші уважно стежать, щоб бути готовими при потребі поправити. «Дмитрикові на хвилинку стало жаль неньки… побіг через лід на місто». У зв’язку з останньою фразою, підкреслюємо, як точно письменник вжив слово «пошкрябуючи» (важкі, не на дитячу ногу чоботи чіплялися за лід). - Яким запам’ятався вам Дмитрик? Спершу викликаний учень розповідає про зовнішній вигляд Дмитрика (звертаємо увагу на ілюстрації до оповідання), а потім інший учень читає: «На Дмитрикові була стара руда материна юпка… весело підстрибував по вулицях». Звертаю увагу дітей на виноски в підручнику, що пояснюють слова «юпка», «шати»… Нагадую, що треба завжди звертатись до виносок, це допоможе глибше і правильніше зрозуміти прочитане. - З ким зустрівся Дмитрик? - Чого навчав Дмитрика Гаврилко? (старцювати і курити, втікати з дому). - Придумуємо заголовок до 1-ої частини «Втіхи бідних дітей». Після того, як учні усвідомлять загальний зміст першої частини, проводимо тренувальні вправи з виразного читання (викликаються в першу чергу слабші учні). 5. Робота з прислів’ями: «З ким поведешся, того й наберешся», «Погана компанія і доброго чоловіка зіпсує», «Яку дружбу поведеш, таке життя і поведеш», «З добрим дружись, а лихого стережись». ІV. Підсумок уроку.
V. Завдання додому: · Навчитись добре читати першу частину і запам’ятати її зміст; · Відшукати і запам’ятати вирази, які свідчать, що автор засуджує бешкетування дітей;
|